petak, 17. studenoga 2017.

Aristotel istina

Aristotel istina Istina je jedan od temeljnih pojmova u filozofiji, osobito u spoznajnoj teoriji. Istina se često veže s pojmovima: misao, zbilja, osobina, pojam, bit, znanje, veza. Bogom samim i Bog je u prvom i najvišem smislu istina. Drag mi je Platon, ali mi je draža istina. Ako bi se termin istina zadržao samo kao oznaka pojma (mišljenja) i stvari, što bi onda. Svim ljudima je u prirodi da žude za znanjem. Aristotel kaže: »Dakle, istina je posao oba razumska dijela.

Aristotel istina
Platon mi je drag, ali mi je draža istina.


Najstarija i najznačajnija teorija istine zove se teorija korespondencije. Ako je dakle istina jedna i opća i ako kao takva prebiva u svim ljudima. Sa istinitim se slaže sve što je realno, a s lažnim istina ubrzo dolazi u sukob. Prvi je bio stvaralac, a potonji učitelj filozofije. Ne vjeruj zato što netko drugi to vjeruje,rnAli vjeruj samo onom što si sam prosudio da je istina. Istina, čistota i ljepota za Platona su kao metafizičara jedno te isto: ono. Istina leži ispod sjene postojanja i zadatak je filozofa da pokaže ostalima kako u. Amicus Plato, sed magis amica veritas".


Aristotel istina
S tim u vezi, podsjetimo se istine o političarima, izborima i biračima u BiH. Kako tvrdi Anderson, Aristotle Onassis, drugi suprug Jackie Kennedy Onassis navodno si je dao jako puno truda da ukalja ugled svoje supruge. I kad si sam ne treba ništa zlo ni da misliš ni da radiš. Istina je ono što se kao zajedničko nalazi u mnoštvu pojedinačnih mišljenja. Istina, ljepota i dobrota neke su od transcendentalija. U skolastičkoj terminologiji ta se istina naziva logička istina (veritas logica), tj. Onaj tko prevlada svoje strahove biti će istinski slobodan.


Istina je samo jedna – istina uma ne može proturječiti istini Objave.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.